Zupa krem z borowika - propozycja na wielkanocne śniadanie

 


Rok temu przed Wielkanocą podałam Wam przepis na najlepszego świątecznego mazurka, tu macie link dla przypomnienia: https://dziennikarskieinspiracje.blogspot.com/2022/04/the-best-mazurek.html

W tym roku postanowiłam, że podzielę się z Wami przepisem na pyszną zupę krem z borowików. Zupa krem z borowików może być alternatywą dla tradycyjnego żurku czy białego barszczu, które w wielu domach goszczą na świątecznym stole. Jak dla mnie smak kremu jest bezkonkurencyjny i już na stałe zagościł w moim domowym menu. Myślę, że sprawdzi się i u Was, jeśli nawet nie na święta, to wykorzystacie go przy innych okazjach. Nie jest to mój autorski przepis, ale godny polecenia, dlatego chcę się z Wami nim podzielić.

A oto obiecany przepis:

Składniki:

  • 300 g borowików mrożonych

  • 1 marchewka

  • 3 ziemniaki

  • 1 l bulionu

  • 1/2 cebuli

  • 50 ml śmietany 30 %

  • sól, pieprz, tymianek

  • olej lub masło do przesmażenia

  • groszek ptysiowy

  • zupa borowikowa w proszku, do smaku

Sposób przygotowania:

Na kostkach rosołowych gotujemy bulion (2 kostki np. jedna drobiowa, druga grzybowa). Na patelni przesmażamy borowiki z cebulą, przyprawiamy solą i pieprzem. Warzywa: marchewkę i ziemniaki gotujemy aż będą miękkie. Następnie wszystko miksujemy w blenderze. Przelewamy do garnka, gotujemy i wlewamy śmietanę. Na koniec doprawiamy tymiankiem. Gdy mamy już gotowy krem, wlewamy go na talerzyki i wsypujemy groszek ptysiowy.

Moje rady: Zupę borowikową w proszku dodaję do smaku i nie było jej w oryginalnym przepisie. Dlatego, możecie zrezygnować z tego składnika. Borowiki możecie przesmażyć zarówno na oleju jak i na maśle, ja wypróbowałam jedną i drugą opcję, nie ma znaczącej różnicy. Jeśli chodzi o warzywa możecie zmienić proporcje wedle upodobać, mogą to być dwie marchewki. Możecie kombinować z proporcjami. Nie przesadźcie z tymiankiem. Jeśli nie lubicie tymianku możecie go zastąpić suszonym koperkiem i pietruszką, a jeśli jesteście fanami przypraw zmieszajcie je wszystkie.

Zdarzyło mi się również zmieszać borowiki z podgrzybkami, jednak chyba wolę wariant z samymi borowikami.

Zupa krem z borowików to jedna ze świątecznych propozycji, którą możesz wykorzystać podczas nadchodzących świąt. Wasi goście będą na pewno zadowoleni, bo zupa ta - to niebo w gębie.

Smacznego!!!

Komentarze

Popularne posty