Ten czas

 

Jakiś czas temu portale rozpisywały się na temat pewnej znanej osoby, która już z początkiem listopada udekorowała dom na Święta Bożego Narodzenia, jakby tego było mało, osoba ta ubrała nawet choinkę, która od dawna zdobi jej salon i to najbardziej wzburzyło opinię publiczną.

Niewątpliwie, posty udostępniane przez portale plotkarskie mają zazwyczaj na celu wzbudzenie emocji, a co za tym idzie, wywołać falę komentarzy, poróżnić komentujących, a same portale wiadomo zyskują na ruchu, odsłonach artykułu, na liczbie reakcji i komentarzy.

Druga sprawa jest taka, że żeby post był udostępniony przez poczytny portal plotkarski, musiał bez wątpienia być udostępniony na profilu danej osoby i to właśnie ta osoba pochwaliła się tym, co posiada i jak wygląda jej dom, mówię, tu o tej konkretnej sytuacji. Nasuwa się więc pytanie - czy warto pokazywać wszystko w sieci? Z jednej strony, to osobista decyzja, z drugiej strony, dzieląc się z odbiorcami, trzeba być przygotowanym na ocenę z ich strony, a reakcja i opinia nie zawsze będzie pochlebna. Dotyczy to głównie osób rozpoznawanych.

Czy strojenie domu i wprowadzanie świątecznego klimatu zaraz po Wszystkich Świętych to przesada? Myślę, że to leży w kwestii własnych potrzeb i może zmieniać się z roku na rok.

Pamiętam lata, gdy choinkę ubierałam w okolicach 20 grudnia, w ostatnich latach pojawiała się w połowie grudnia, a w tym roku dla odmiany nie będę miała jej w ogóle. I to nie dlatego, że rezygnuje ze świątecznego klimatu, wręcz przeciwnie choinka ustępuje miejsca innym dekoracjom i innym moim pomysłom, co więcej moje mieszkanie jest już w pełni gotowe na święta, a ja upajam się niezwykłym nastrojem. Wieczorną porą mój dom rozbłyska, a w tle tego wszystkiego słychać świąteczne piosenki, które uwielbiam. Co więcej, to doskonały moment, by dzieciaki pisały listy do Mikołaja, robiły ozdoby czy zimowe rysunki, możemy iść krok dalej i po prostu potańczyć z nimi przy dźwiękach świątecznej muzyki, skok endorfin w tańcu gwarantowany.

W mojej głowie nie pojawiają się pytania – czy nie jest na to wszystko za wcześnie? Skoro mi to sprawia przyjemność, dlaczego miałabym z tym czekać, mam teraz to, czego nie mogłam się doczekać, czyli świąteczny klimat. Nie ma dobrego i najlepszego momentu na ubieranie choinki czy przyozdabianie domu, najlepszym momentem jest ten, w którym czujesz, że jest Ci to potrzebne i potrafisz się z tego cieszyć. I niech to będzie puentą tego wpisu.

A dla Ciebie nadszedł już ten moment?

Komentarze

Popularne posty