Diamond Painting

 

Dziś chciałabym zaprezentować Ci jedną z technik terapii zajęciowej, która ma za zadanie podnieść w pacjentach (klientach) poczucie własnej wartości, niwelować stres, wzmocnić motorykę małą, utrwalić prawidłowy chwyt ręki. Technika ta może być również sposobem na spędzenie wolnego czasu, ćwiczeniem uważności i cierpliwości. Ponadto wykonana praca może zdobić Twoje domowe wnętrze.

O czym mowa? Opowiem Ci o hafcie diamentowym, który od razu skradł moje serce. Jeśli słowo – haft cię zniechęciło, to powiem Ci, że z kojarzonym haftem nie ma to nic wspólnego, nie będziesz nic wyszywać, nie musisz mieć także żadnych zdolności manualnych, jedyne czego potrzebujesz, to chęci, trochę wolnego czasu i cierpliwości. Z każdą minutą będziesz obserwować, jak spod Twojej ręki wychodzi piękne dzieło.


Zestaw haftu diamentowego dostaniesz w każdym sklepie z akcesoriami artystycznymi i plastycznymi, największy wybór jednak znajdziesz w internecie. Możesz wykonać haft religijny, krajobraz, postacie, zwierzęta i wiele, wiele innych, co już zależy od Twojego gustu. Każdy zestaw zawiera: torebki z diamencikami, pióro do chwytania diamencików, kuwetkę do przesypywania diamencików, wosk i płótno. Na obrazie znajdziesz oznaczenia według, których masz wykonać wylepianie obrazu. Każda literka znajdująca się na obrazie (płótnie) ma przyporządkowany numer. Torebki z diamencikami oznaczone są właśnie tymi numerami. Długopisem dotykasz wosk, który z łatwością przyciąga koraliki i w ten sposób nanosisz je na obraz, którego cała powierzchnia pokryta jest klejem. Jeśli instrukcja wydaje Ci się skomplikowana, to zaraz po otwarciu przekonasz się, że wszystko jest łatwiejsze niż teraz myślisz. Koszt takiego zestawu to średnio 20 – 35 zł plus koszt wysyłki, jeśli zdecydujesz się zamówić przez Internet.


Haft diamentowy to zarówno świetna propozycja spędzenia wolego czasu, ale też doskonały pomysł na prezent dla kogoś bliskiego. Po wykonaniu haftu możesz oprawić go w ramę lub antyramę i w tym momencie będzie gotowy do zawieszenia w dowolnym miejscu w domu. Rama chroni go przed odlepianiem się diamentów, co może nastąpić pod wpływem ciepła.


Haft diamentowy do inwestycja czasu. Wylepienie pierwszego obrazu w przybliżeniu zajęło mi dwadzieścia godzin, oczywiście nikt nie każe wylepić Ci wszystkiego na raz. Sama decydujesz kiedy wylepisz kolejną partię, musisz jedynie pamiętać o zakrywaniu obrazu folią, aby nie wysechł klej, który pokrywa całość obrazu.


Ciekawostką jest również to, że oprócz tradycyjnych haftów 3D i 5D dostaniesz również haft diamentowy 7D - to zestaw, który zamiast małych, tradycyjnych diamencików, zawiera różnego rodzaju ozdobne kamienia, co daje już inny efekt.


Ja jestem w trakcie tworzenia drugiego obrazu, pierwszy zdobi mój przedpokój, drugi zawiśnie w pokoju. Gdy zostanie wykonany dołączę zdjęcie pod tym wpisem.

Jeśli posiadasz już takie dzieło podziel się nim w komentarzu albo w momencie, gdy je wykonasz.

Mój pierwszy obraz to łabędzie płynące po wodzie – obraz zakupiony w sklepie, aktualnie tworzę obraz baletnicy, który zakupiłam na wakacjach, a z racji tego, że miałam w planach właśnie wylepianie postaci baletnicy, nie mogłam się oprzeć i gdy zobaczyłam go w jednym ze sklepów z pamiątkami od razu wiedziałam, że musi być mój.


Lubię tworzyć, mam już kilka swoich dzieł, które mają zupełnie inne znaczenie niż takie zakupione w sklepie, jest to makrama wykonana wykonana w mojej szkole, szkatułki i słoiczki decoupage, które zrobiłam w domu na początku wakacji. Dużo wcześnie wykonywałam bombki z satynowej wstążki. Ostatnio też stworzyła coś, co jest związane z moim blogiem, ale o tym już w następnym wpisie.

Zawsze zachęcałam Cię do tworzenia własnym rzeczy, które będą sprawiać Ci przyjemność. Jeśli nie wiesz, co mogłoby to być, pomyśl przez chwilę, co lubiłeś robić w dzieciństwie, tu możesz znaleźć podpowiedź. Nie muszą to być od razu dzieła sztuki, ale coś, co będzie sprawiało Ci przyjemność.


To co będziesz teraz tworzyć, a może już tworzysz?


Dla dociekliwych: Haft diamentowy (Diamond Painting) to technika terapii zajęciowej, należąca do metody – zdobnictwa i dekoratorstwa, a ta z kolei przyporządkowana jest do Arteterapii, jednego z trzech rodzajów terapii zajęciowej. Arteterapia to terapia przez sztukę. Obok niej występuje Ergoterapia (terapia przez pracę) i Socjoterapia (uspołecznianie). Każdy rodzaj terapii dzieli się na metody, a w tych kolejno wyróżniamy technik. 


Moje pierwsze diamentowe dzieło



Komentarze

Popularne posty