Made in Poland


Naprawdę i na pewno choć często mylone, nigdy nie będą na równi postawione. Naprawdę - razem, na pewno - oddzielnie i to nie są, jakieś brednie. Nie jest to trudne w ogóledopóki nie zrozumiesz, jak się z językiem polskim obcuje. Przynajmniej - także nie myl z - bynajmniej, bo te słowa coś innego oznaczają, a tak wiele rzeczy niepotrzebnie przeinaczają. Rozumiem skąd problem, wszak język nasz ojczysty, na co dzień nie jest taki oczywisty. Wziąć się należy do roboty i dołożyć wszelkich chęci, aby innych do rozmowy skutecznie zachęcić. Trzeci raz z rzędu o tym już piszę, a Ty czytasz nie to, co tu pisze, a jest napisane i mam nadzieję, że nie jest to dla Ciebie masło maślane. Być może teraz siedzisz wygodnie w fotelu, nigdy zaś nie siadaj w fotlu, nigdy też nie cofaj się do tyłu, samo „cofnąć się” wystarczy i mowę to twą odbarczy.

Trzeba wziąć się w garść i języka używać poprawnie aż przyjaciołom szczęka z wrażenia opadnie. Piszę to, oczywiście w cudzysłowie i słów używam wszelakich, byś przyswoił najwięcej rad nie byle jakich. Mam nadzieję, że jasne jest, to, co tu jest napisane i nie jest to przez Was ignorowane. Nie wiem, ilu z Was przeczyta post, który staram się stworzyć oryginalnie, ale myślę że co najmniejwięcej niż połowa stałych czytelników tutaj wpadnie. Chciałam być w tym przekonująca, bo przekonywujaca byłabym sobie zaprzeczająca.

W każdym razie, to na tyle, z wyjątkiem tego, że komentarze przez Was pisane, byłyby mile przeze mnie widziane. Sama nie wiem skąd pomysł na ten tekst przyszedł, liczę na to, że czytając go, nikt z bloga nie wyszedł. Już umiesz i rozumiesz ważne zasady języka polskiego, piszę to do Ciebie, znad komputera mojego. Klikam literki spontanicznie, by zakończyć ten wpis lakonicznie. Rzadko zdarza mi się pisać tak krótko, jak dziś, wszak ten post jest dla mnie, jak pryszcz. Nie musisz od razu być Miodkiem czy Bralczykiem, by mówić i napisać coś z szykiem. Wystarczy trochę uwagi i chęci, by znajomych do czytania trochę zachęcić. Tak właśnie piszę i rymuję, mam nadzieję, że w ten sposób kolejnych odbiorców zyskuję.

Na razie już wystarczy tej rozkminy, jestem ciekawa, jakie po tym poście są Wasze miny. Pozdrawiam jak zwykle serdecznie. Czy kolejny, podobny wpis jeszcze stworzę? Oj, chyba niekoniecznie. Wyłączam teraz laptopa mojego i wracam do obowiązków dnia codziennego.



Dla utrwalenia:

naprawdę

na pewno

w ogóle

dopóki

umiem

rozumiem

na razie

na co dzień

z rzędu, nie pod rząd

tu jest napisane, a nie tu pisze

w fotelu, a nie w fotlu

wziąć, a nie wziąść

przyjaciołom, a nie przyjacielom

co najmniej

więcej niż połowa, a nie większe pół (połowy są równe)

byle jakie

przekonujący, a nie przekonywujacy

w każdym razie, nie w każdym bądź razie

przeze mnie

rzadko, żaden

skąd, a nie z kąd

znad, a nie z nad

krótko

już

od razu

Komentarze

  1. Przy "w ogóle" i "rzadko" nie raz się waham, teraz już zapamiętam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nikt z nas nie jest nieomylny, ale trening czyni mistrza. Pozdrawiam

      Usuń
  2. Jak dużo cennych wskazówek w krótkim tekście. Muszę przyjrzeć się swojemu językowi, by jednak nie popełniać takich błędów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że wpis się spodobał. Pozdrawiam, dzięki za komentarz.

      Usuń
  3. Sprawa z robieniem błędów jest dynamiczna. Niestety, ja się uczę wzrokowo, co oznacza, że ... zaczęłam robić błędy, gdy przyszło mi cudze dzieci uczyć. Przeglądanie setek wypracowań robi swoje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Język polski do najłatwiejszych nie należy, jednak przez czytanie i pisanie wprawiamy się coraz bardziej. Pomimo, że czytam sporo i dużo piszę, zdarza mi się zaglądać do słownika, by się upewnić, nikt z nas zresztą nie jest nieomylny, bo jak to mówią głupi wie wszystko, a mądry uczy się przez całe życie. No i jest jeszcze jedna sprawa, krytycy są czujni, tego że napisałaś bez błędu dziesiątki wpisów nikt nie widzi, ale brak przecinka to i owszem już zobaczy większość. Nie myli się tylko ten, kto nic nie robi. Dzięki za kolejny komentarza, pozdrawiam. W najbliższym czasie zajrzę do Ciebie.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty