Copywriting - czy słowa są kluczem do serca klienta

 

Copywriting - to szeroko rozumiane tworzenie treści na zlecenie klienta. Szeroko rozumiane, bo dotyczy wszystkiego, co łączy się z pisaniem, czyli mogą to być: teksty blogowe, teksty na banery, hasła reklamowe, opisy produktów, tworzenie treści w social mediach.

Copywriting może przybierać wiele form. Najważniejsza jednak jest skuteczność w przekazywaniu treści. Czyli pisać tak, by przemawiało to do ludzi, a teksty trafiały prosto do ich serc.

Jak można przeczytać w jednej z książek poświęconej tworzeniu tekstów, a mianowicie w „Biblii copywritingu” - Darka Pazyrkiwicza, istnieją trzy tryby tworzenia, a są nimi: pisarz, dziennikarz i copywriter. Pisarz przekazuje emocje, dziennikarz – fakty, a zadaniem copywritera jest skłonienie odbiorców do akcji.

Ile razy zdarzyło się Wam wahać z zakupem, jakiejś rzeczy? Pewnie nie raz i nie dwa, a w Wasze wątpliwości zostały rozwiane w momencie słuchania głośnych, zachęcających haseł reklamowych, czy czytania barwnych opisów produktów w necie. I tak właśnie działają copywriterzy, których zadaniem jest przekonanie klienta, do zakupu tego, a nie innego produktu.

W dobie internetu rozwój copywritingu rozwija się w zawrotnym tempie, niejako żyjemy w dwóch światach tym realnym i wirtualnym, nasze życie przenosi się do mediów społecznościowych, jakby tego było mało, dochodzi do tego radio i telewizja. Zewsząd jesteśmy wręcz bombardowani spektakularnymi treściami, działającymi na naszą wyobraźnię i mającymi nas skłonić właśnie do tej akcji, o której była mowa.

Co więcej copywriterzy wbrew pozorom nie piszą tekstów, a projektują je, zmieniają i ulepszają na potrzeby zleceniodawców i ich klientów, tak aby odniosły zamierzony skutek.

Wbrew pozorom bycie copywriterem, to nie taka prosta sprawa, klienci są coraz bardziej wymagający, a zleceniodawcy mają w czym przebierać. Jak się okazuje, ubrać w słowa coś, tak aby przyciągnęło potencjalnych odbiorców, to nie lada wyzwania.

Poza tym copywriter, to nie ktoś, kto tworzy pod wpływem ogarniającej go weny, to ktoś, kto od tak powinien umieć stworzyć chwytliwy tekst. Czekając na natchnienie, nie miałby szans na chwytanie zleceń, od których roi się w internecie, a copywriter żyje z tworzenia. Oczywiście niezbędnym jest odpowiedni warsztat, podążanie za nowinkami, nie bez znaczenia jest również doświadczenie i głowa pełna pomysłów.

Wiadomym jest, że słowa mają moc, słowo pisane również. Słowo oddziałuje na myśli, te z kolei na emocje, a od tych już krótka droga do działania. A przecież wiadomo, że zakupy robimy pod wpływem emocji i jakiegoś bodźca, często nawet nie mając świadomości, że tak się dzieje.

Teksty blogowe, artykuły mają wywołać ten sam skutek, czyli wzbudzić emocje, tym samym przyciągnąć i sprawić, aby klient, czytelnik, odbiorca nie zapomniał i wrócił w to samo miejsce, najlepiej został na dłużej, a nawet na zawsze.

Dlatego teksty są kluczem do serca klientów, bez nich nie ma nic, a więc słynne „na początku było słowo”, nabiera tu nowego znaczenia.


Komentarze

Popularne posty